Z hudobného archívu ELEMENTA II: : Piesne z ďalekého Severu 0.1

Misty Mountains by Ninjatic

Nedávno som narazila na zopár naozaj dobrých pesničiek, hodiacich sa práve pre severskú hudbu - pretože to aj je originál severská hudba (keďže ide o nórsku skupinu a Nórsko je na severe:D). A tieto dve sú zatiaľ moje úplne najobľúbenejšie. :) Časť môjho ja, ktorá je posadnutá severskou mytológiou, je v siedmom nebi. :D

Na začiatok môžem prezradiť, že obidve piesne súvisia s kráľovskou rodinou. A ak by to, nedajbože, niekoho zaujímalo, skupina sa volá Wardruna - široký repertoár vikingských pesničiek v nádhernej nórčine (nie je síce tak pôvabná ako islandčina, ale stále znie úžasne :3)

Príjemné počúvanie. :) A nezabudnite si to pustiť aj počas hrania. :D

 

I. : Kráľovná vrán

Kráľovná Verenys, ako správna kráľovná, nikdy necestuje sama. Vždy ju sprevádza jej obrovský sprievod - družina rytierov, kráľovská garda, dvorní mágovia, služobníctvo a podobne. A samozrejme vrany, havrany, či iné krkavcovité vtáky, ku ktorým má kráľovná veľmi blízko. Vycítia jej prítomnosť na míle ďaleko a priletia až priamo k nej a tak ju sprevádzajú na jej cestách. Veľmi často s ňou cestujú aj speváci a hudobníci a jednou z piesní, ktoré po ceste hrajú, je práve táto - Kráľovná vrán, zložená pre samotné Veličenstvo, aby každý už dopredu vedel, kto sa blíži na kráľovskej ceste.
Spolu s piesňou nižšie je spievaná v Starom jazyku - eskadrijský dialekt.
Fun fact : na začiatku (okolo 0:40) je počuť cinkotavý zvuk Magických kameňov, ktoré nesú mágovia vo svojich paliciach a počas piesne zazneje niekoľko vraních zakrákaní.

II. : Naudir

Čo sa týka dynastie Snowovcov, ktorí vládli Eskadrii po dlhé roky, bolo tradíciou, aby po ich boku vládol aj jeden z drakov. Naudir, celým menom Naudir par van Drahken (pretože draci nemohli mať jednoduché a stručné mená, pretože to by oni nerozdýchali), vládol po boku jedného z najväčších eskadrijských vládcov a zároveň to bol posledný žijúci drak. Keďže, ako väčšina drakov, pochádzal zo Severu, bol to drak ľadový, ale aj napriek tomu bol schopný chrliť oheň. Pieseň na jeho počesť sa po dlhé roky stala hymnou rodu Snowovcov a súčasná kráľovná ju s hrdosťou dáva zahrať svojim spevákom počas ciest po krajine.

Čo na to hovoríte? :)

- Amber

Komentáre

:D

Doprčic, baby! Veď ma za chvíľku prinútite hrať túto hru xD a počúvať takúto cool hudbu :D mám dosť netradičný repertoár a k nemu pribudne aj severská hudba.. to bude :D japonské techno, česká aj slovenská tvorba, ľudovky, Lindsey Stirling a teraz aj škandinávske piesne XD

:333

Bože to je tak krásne :3. Súhlasím s All, tiež si ma zkonvertovala :3 :D. Stále si tú epickú hudbu púšťam, cestou do školy, v škole, doma, vonku, v meste.. :D. Joj, keď si spomeniem na tie premárnené minúty s modernými songmi :/ :D.
Aj s Keirou súhlasím, Škandinávia je best :* - Love it, need it ♥♥ (ale ja radšej Švédčinu ♥ - až tak že viem spievať Švédsku hymnu xD)
Naozaj, je to extra-cool-mega-husté :3

Re::333

To naozaj? :D Lebo potom mám zo seba vcelku radosť. :D Tiež som onehdy krútila hlavou nad tým, čo som kedysi počúvala. ;)
Jop, ďaleký Sever je naj! ♥ Hoci ja najviac milujem práve Island (inšpirácia pre Eskadriu). :3

Re:Re::333

To naozaj :D, fuj, to "moderné" tuc tuc tuc mi reže uši :D. Haha, priam milujem, keď ľudia (ako sesterka napr.) vyhlasujú, že sú "spätý s prírodou" a ani v lese nevedia vydržať bez rapu v ušiach -_- :D.

Ty máš zo seba radosť - ja Ti z celého srdca ďakujem :).

Re:Re:Re::333

Absolútne nemáš začo. :) Ja som sprvu myslela, že budem vyhlásená za narcisa, že si tu pripisujem pesničky ku vlastnej postave, takže som rada, že to nakoniec takto vypálilo. :D
Keby si hocikedy chcela, môžeme si o takejto hudbe ešte popísať, mám zopár typov aj na epickú a celtic a podelím sa veľmi rada. ;)

Re:Re:Re:Re::333

Oh, mne sa tá hudba tak veľmi páči, zase si ich pesničky púšťam na nižšie spomínanom Spotify ♥ Mimochodom, já asi nejvíc ráda Nórsko z tých severských krajín, ale ani Island neni na zahodenie :3
Ohľadom tej ehm modernej hudby... Niekedy ju počúvam [avšak moc nie som na čosi typu rap apod., ale viac ten pop], ale ani ten nie až tak často. + Mám toho už plné zuby, viď moji spolužiaci, ktorí sa rozhodli vytvoriť vlastné podanie novodobej hudby, ktorá fakt nie je o nič lepšia od originálu :/

Beautiful :3

Ani to nemusím nijako obšírnejšie rozpisovať, ty vieš, že tá hudba je proste dokonalá ;3 A nórčina... Milujem Škandináviu a všetko toto.
Proste tá krása sa nedá vyjadriť slovami ♥
All ~ Mne cesta do školy [autom, keďže bývam na dedine] trvá tak 10 minút, ale nič by som za ten čas nestihla počúvať, keďže mi trvá aspoň polovicu času vopchať si slúchadlá do uší tak, aby mi sedeli xD Ale kebyže mám chodiť peši [iba cca 9 kilometrov, to by som dala :DDD], tak v poho stihnem vypočuť celý repertoár tej skupiny :)

Re:Beautiful :3

Súhlasím s tebou. Ja osobne bývam v meste a cesta do školy električkou mi trvá 5 minút [dve zastávky xD], čo je veľmi krátka doba na to, aby som si vôbec vyhrabala mobil+slúchadlá z tašky, zapla hudbu atď... Ale ináč počúvam hudbu All day All night. :D [Dúfam, že je to gramaticky správne :D.]

Re:Re:Beautiful :3

No, ja som teraz prišla domov z mesta a hneď zapínam Spotify [keby niečo, je to taký program na prehrávanie hudby podobný Deezeru] a už som si vyhľadala Wardrunu :D Akurát počúvam tú prvú ukážku, čo Amber zverejnila. Je to proste dokonalosť sama o sebe :3

Re:Re:Re:Beautiful :3

Musím priznať, že mne a tá prvá páči o niečo viac. Neviem, možno je to tým, že som si ju vypočula ako prvú, fakt neviem, ale príde mi krajšia než druhá. Ale ináč sú obe perfecto! :D

Pridať nový príspevok